Reklamacje i zwroty
Reklamacja produktu
1. Reklamacja z tytułu rękojmi.
1.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.2. Jeżeli Produkt jest obarczony wadą, to Konsument może żądać:
- naprawy Produktu,
- obniżenia ceny Produktu,
- wymiany Produktu,
- odstąpienia od Umowy Sprzedaży (jeżeli wada Produktu jest istotna).
1.3. Sprzedawca może odmówić spełnienia żądania naprawy lub wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
1.4. Sprzedawca może odmówić spełnienia żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy Sprzedaży i w zamian zaproponować naprawę lub wymianę, pod warunkiem ich niezwłocznej realizacji i braku nadmiernej niedogodności dla Konsumenta.
1.5. Klient może zmienić propozycję Sprzedawcy tj. naprawę na wymianę albo wymianę na naprawę, chyba że taki wybór jest niemożliwy do wykonania albo wymaga nadmiernych kosztów.
1.6. Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: splendorskineu@gmail.com lub pisemnie na adres: ul.Hallera 76, 41-200 Sosnowiec.
1.7. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
1.8. Dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres: ul.Hallera 76, 41-200 Sosnowiec.
1.9. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od zgłoszenia.
1.10. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i wymiany Produktu na wolny od wad.
1.11. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
Zwroty
1. Wypowiedzenie umowy przez Kupującego będącego Konsumentem:
Zgodnie z obowiązującymi przepisami Kupujący ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru lub od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług. Przy czym konieczne jest przesłanie wiadomości e-mail do Sprzedawcy na adres elektroniczny: splendorskineu@gmail.com o odstąpieniu od umowy w ciągu wyżej wskazanego terminu. Formularz odstąpienia od umowy w przypadku skorzystania przez konsumenta z prawa odstąpienia od umowy zostanie wysłany w odpowiedzi na wysłaną wiadomość
Jak zapakować? Towar powinien być zapakowany z należytą starannością, tak jak został on dostarczony do Kupującego. Produkty szklane powinny być odpowiednio zabezpieczone, by nie uległy uszkodzeniu podczas transportu. Za towar uszkodzony podczas transportu zwrotnego nie zostanie zrealizowany zwrot gotówki.
Należy wysłać towar do zwrotu, pod adres: 41-200 Sosnowiec, ul. Hallera 76, Splendor Skin Klaudia Tokarczyk z dopiskiem „lokal usługowy przy salonie fryzjerskim”. Konsument chcąc skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi przesłać na adres kontaktowy Sprzedawcy podany powyżej zwracane zamówienie wraz z całą dokumentacją, np. oryginał faktury, próbki, instrukcje i inna dokumentacja dotycząca towaru, które były mu dostarczony wraz z towarem oraz dołączyć formularz zwrotu otrzymany drogą mailową, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia o odstąpieniu od umowy.
Koszty zwrotu towaru ponosi Konsument. Kwota zamówienia pomniejszona o koszt wysyłki zostanie zwrócona Kupującemu-Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania zwrotu. Środki zostaną zwrócone w ten sam sposób, w jaki kupujący dokonał płatności.
2. Konsument nie może odstąpić od umowy w następnych sytuacjach:
- Sprzedaż towarów, produkowanych zgodnie z określonymi wymaganiami konsumenta, towarów na zamówienie lub towarów przeznaczonych specjalnie dla jednego konsumenta;
- Sprzedaż towarów, które szybko się psują;
- Gdy termin przydatności do użycia towaru upłynął w okresie znajdowania się towaru u konsumenta;
- Sprzedaż towarów opakowanych w opakowaniu ochronnym, którą nie można zwrócić ze względów ochrony zdrowia lub higieny, a której opakowanie ochronne zostało uszkodzone po dostawie;
- Sprzedaż towarów, które ze względu na swój charakter mogą zostać nierozłącznie połączone z innymi towarami po dostawie.
3. Wypowiedzenie umowy przez kupującego-przedsiębiorcę.
W przypadku, gdy Kupującym jest przedsiębiorca, Kupującemu może zostać zaproponowana zmiana odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży w zależności od stanu zwracanego towaru, utraconej gwarancji oraz aktualnej ceny zwracanego towaru. Stan towaru ocenia sprzedawca. W przypadku sporu według warunków akceptowalnych przez obie strony, towar zostanie zwrócony na koszt sprzedawcy. Sprzedawca ma prawo obciążyć kupującego dodatkowymi kosztami.